הדברים החשובים שכל מהנדס חייב לבדוק

עולם הבנייה תקני בטיחות


ענף הבנייה הוא אחד מהתחומים הכי מרתקים שיש אך עם זאת הוא תחום מסוכן מאוד. תחום כזה גדול מצריך תכנון מדויק של כל פרט ופרט ולכן יש צורך בבעלי מקצוע רבים שיודעים כיצד לעבוד נכון. האדם הממוצע לא מבין בדיוק מה כל אחד מהם עושה ואיפה נגמר תחום האחריות של מישהו אחד והיא עוברת לידיים של מישהו אחר. אחד האנשים החשובים ביותר בכל ענף הבנייה ותחום ההנדסה הוא המהנדס שצריך לבדוק שהכול מתבצע כמו שצריך לפי ההוראות והתקנים.

אישור של מהנדס קובע הכול


אנשים רבים שמנסים לקבל אישורים רבים לכל מיני דברים שהם בונים באופן פרטי או מסחרי צריכים אישור ממהנדס. המהנדס יודע כיצד לבצע את כל החישובים וכיצד להבטיח את הביטחון של כל מי שמשתמש במוצר שרוצים לבנות וזה יכול להיות מהבניין הכי גבוה ועד פרגולה תלויה בחצר. בלי אישור של מהנדס שיקבע שאותה בנייה היא בנייה בטוחה ומתנהלת בצורה נכונה, לא נוכל להיות רגועים שכך הדבר. המהנדס מתחשב בהרבה דברים שאנחנו לא חושבים עליהם כמו רעידות אדמה ונזקי מזג אוויר שיכולים להשפיע על מבנה מסוים לרעה.

הדברים החשובים שכל מהנדס חייב לבדוק


·         כחלק מעבודתו של מהנדס הוא חייב לבדוק היטב את כל ציוד הבניין שיש באתר בנייה מסוים. כמו כן, המהנדס חייב לבדוק את האישורים שיש לאותם אנשים בבנייה הזו והאם יש להם רישיונות להתעסק עם חלק מהכלים באתרי הבנייה השונים שמחויבים באישור לפי חוק. החתימה של המהנדס על פרויקט מסוים  בעצם מאשרת אותו ומעבירה אליו את האחריות ולכן בכל מיני מקרים של אסונות כמעט תמיד מוכיחים שהמהנדס פעל בצורה רשלנית מאוד.

·         המהנדס חייב לבדוק את התקינות של הציוד באתר בנייה מסוים וכמובן לבדוק האם חלק מהציוד בכלל קיים. הציוד החשוב ביותר הוא ציוד בטיחות כמו למשל קסדות ורתמות. לצערנו אפשר לראות באתרי בנייה רבים בישראל אנשים שבונים ללא כל השגחה ואפילו בלי אישורים ואפילו הדבר הכי בסיסי, קסדות, לא נמצא להם על הראש. אפשר לראות פועלי בניין רבים שפועלים בגובה בלי רתמות חיבור מה שמסכן אותם מאוד.


·         הפיגומים חשובים מאוד לעבודה בגוב וכך גם מעליות ההרמה והמנופים שפועלים באזור. מהנדס חייב לבדוק שכל הציוד שמעלה חפצים כבדים לגובה תקים ומאושר כדי שהנזק שיקרה לא יהיה רציני. בכל נזק שנגרם מקריסה של מנוף או של במת הרמה כלשהי אנשים מסכנים את חייהם באופן ישיר ודברים כאלה צריך למנוע המהנדס עד כמה שהוא יכול.

·         המהנדס חייב לבדוק את היסודות של הבניין ובאופן כללי את כל הבנייה בעיקר מבסיסה. בסופו של דבר מי שבוה את הבניין הם אנשים שיכולים לטעות, אמנם טעויות מאוד לא נפוצות אך כאלו שיכולות להמשיך ולקרות בכל יום. המהנדס חייב לבדוק את יציבות הבניין, לבדוק שכל הבנייה נעשתה לפי הנהלים ושהקירות והתקרה לא יקרסו תחת העומס של קומות נוספות.


תכנון נכון של הבנייה



מעבר לכל הפן הבטיחותי והציוד שצריך להיות בכל אתר בנייה חשוב מאוד לבדוק שהתכנון של הבנייה באמת בא לידי ביטוי בבנייה עצמה. מהנדס הוא זה שצריך להוציא לפועל את הבנייה, הוא עומד בראשה ולכן כל טעות תיפול בסופו של דבר עליו. המהנדס חייב שהבניין ייבנה בצורה שנדרשה ממנו לפי חומרים מתאימים שיהיו עמידים ואטומים במידה המבוקשת. העבודה של מהנדס אינה פשוטה ויחד עם תשתיות חשמל, ביוב ומים המשימה צריכה להיעשות על ידי מהנדסים מקצועיים ומנוסים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

5 דברים חשובים לבניית בסיס הבניין