5 דברים חשובים לבניית בסיס הבניין


הבסיס של הבניין קובע את העמידות והיציבות שלו. בשביל לבנות אותו בצורה נכונה צריך להשקיע בעבודות עפר, יציקת יסודות, הקמת השלד, בניית קירות ומחיצות ולבסוף הכנה להוספת מערכות הבניין. הנה כל הפרטים:

שיטת הבנייה המודרנית

שיטת הבנייה המודרנית עוסקת ביצירה, הקמה או הרכבה של מבנים מסוגים שונים. הבנייה עצמה מתבצעת לאחר פיתוח מקרקעין, תכנון אדריכלי והנדסי והוצאה לפועל של תכניות מוקדמות. על אף ההבדלים בין סוגי המבנים הקיימים בארץ ובעולם, בניית הבסיס מתבצעת פחות או יותר בצורה דומה. הנה למשל 5 דברים חשובים שיש להקפיד עליהם על מנת להשיג את המטרה:

עבודות עפר 

ציוד לבניין
ציוד בניין
עבודות עפר קובעות על איזה תשתית יהיה אפשר להקים את מבנה הבניין. עבודות מן הסוג הזה מבוצעות על ידי אנשי מקצוע והן מחייבות תיאום מוקדם מול העירייה. האישור לביצוע עבודות עפר והקמת מבנים מותנה בתכנית הבניין העירונית, המאושרת על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. עבודות עפר מבוצעות תוך כדי הכנת האתר. בעזרת העבודות אפשר להכין את המגרש, לבנות עצים וצמחיה ולהכשיר את השטח. את העבודות ניתן להשלים עם ציוד בניין מכני הנדסי ותוך הקצאת אנשי מקצוע וצוות מיומן.

יציקת יסודות

חשוב להשקיע גם ביציקת היסודות של הבניין. קיימים מספר סוגים של יסודות בניין וכל אחד מהם הוא בעל מאפיינים אחרים. יש למשל תכניות שבהן משתמשים ביסוד בודד עם פלטה, שנמצא תחת עמודים מרכזיים ובבסיסו פלטה שתפקידה לפזר את המשקל על הקרקע. מנגד, יסודות בניין אחרים כוללים שימוש בכלונסאות, התקנת יסוד עובר לאורך קו שמעליו קירות נושאים או שורת עמודים ושימוש ברפסודה. באמצעות יציקת היסודות אפשר להעמיד את המבנה על הקרקע. היסודות משפיעים על יציבות המבנה לא פחות משאר האלמנטים וגם הם מחייבים מעורבות של אנשי מקצוע. הקבלן הוא בדרך כלל זה שאחראי על בחירת סוג היסודות והטמעתם באתר.

הקמת השלד

שלד אחראי על יציבות המבנה והתמודדות עם סוגי מאמצים. את השלד ניתן לבנות מחומרים שונים אבל הוא מורכב תמיד מקורות ועמודים. אפשר לשלב תקרת ערוגות עם הקמת השלד, כי זו תקרה שצלעותיה יוצרות רשת שתי וערב. מלבד האמור לעיל, בניית השלד משפיעה על כל שאר שלבי הבנייה וביצועו מחייב דיוק. בנייה תקינה מונעת בעיות בטיחות ומאפשרת לעמוד בלוח הזמנים של הפרויקט. בנוסף, הקמת השלד מהווה הכנה לשאר בעלי המקצוע באתר.

בניית קירות ומחיצות

אי אפשר לבנות את בסיס הבניין בלי להכין קירות ומחיצות. למרות שלא מדובר בבסיס הטכני של המבנה, זהו חלק חשוב במערכת הכללית. חלק מהקירות מהווים בעצמם חלק מהשלד, בעוד חלק אחר נבנה עם תום בנייה השלד וכאלמנטים שלא אמורים לשאת עומסים. בבנייה העכשווית בישראל משלבים קירות ומחיצות שאמורים לשמש גם מרחבים מוגנים. התייחסות לסוגיה הזו במהלך בניית הבסיס חוסכת זמן ומצמצמת את ההוצאות על מימון הפרויקט.

הכנה למערכת הבניין

במהלך בניית הבסיס מבצעים הכנה למערכות הבניין. המערכות הן תשתיות שמוחבאות בתוך המבנה והן משמשות את כל הדיירים גם בבניינים רבי קומות. יש להתאים בין הבסיס לבין המערכות המיועדות של הבניין לפי התכנית האדריכלית וההנדסית. מערכות הבנייה הבסיסיות הן מערכות הביוב והמים, בעוד לאחר מכן מוסיפים את מערכות החשמל, התאורה והגז. אפשר גם לשלב מערכות שמיועדות כתשתית להקמת תקשורת ובבנייה המודרנית יש המון מאמצים לשלב מערכות אזעקה וכיבוי אש. ההכנה למערכות הבניין קריטית עבור הדיירים ואנשי המקצוע השונים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הדברים החשובים שכל מהנדס חייב לבדוק